NYTT I R17

FASTER. EASIER. MORE REALISTIC.

Cinema 4D R17

Cinema 4D R17 gör det mest användarvänliga professionella 3D-programmet effektivare än någonsin tidigare. Nya verktyg samt utökade och helt omarbetade funktioner hjälper dig att förvandla dina idéer till verklighet, snabbare. Det förbättrade arbetsflödet hjälper dig att uppfylla snäva deadlines. MAXON har till och med gått så långt att de åter-uppfann linjen!

ÖVERSIKT

Urval av nyheterna som MAXON har implementerat i Release 17. (Klicka på bilderna för mer info)

TAKE-SYSTEMET

FÄRGVÄLJAREN

OBJEKTBIBLIOTEK

SKETCHUP INTEGRATION

HOUDINI INTEGRATION

VARIATION SHADER

MATERIAL OVERRIDE

MOTION TRACKING

ANIMATIONS-ARBETSFLÖDE

SPLINE-VERKTYG

SKULPTERING

ARBETSFLÖDE

TAKE-SYSTEMET

Cinema 4D’s nya Take-system levererar en revolutionerande arbetsflödes-upplevelse och går långt utöver funktionaliteten hos ett vanligt lager-renderingssystem. Vare sig du använder Cinema 4D’s eller en tredje parts renderingsmotor, så kan du avnjuta den flexibla scen-hanteringen tack vare Take-systemet. Skapa flertal självständiga tagningar av din scen och ändra nästan vilken parameter som helst för intuitiva variationer – allt samlat i en fil vilket eliminerar fil-hanteringskrångel och sparar diskutrymme.

FÄRGVÄLJAREN

Din färg i perfekt harmoni. Färglägg din 3D-värld med ett färghjul, foto-referens, skärmväljare, anpassningsbart swatch-bibliotek eller en av många färgmodeller. Simplifiera valfri bild med Photo Mosaic-läget och generera snabbt färg-swatches från ett foto. Välj ut harmonier på ett sätt som verkligen kommer att komplettera din scen.

OBJEKTBIBLIOTEK

Kraftfulla resurser och förinställningar. Redo att använda objekt, material, ytor, scener och förinställningar väntar på dig. Parametriska objekt såsom bokhyllor – inklusive böckerna – låter dig dra och släppa ett fullt anpassat vardagsrum på ett kick.

SKETCHUP INTEGRATION

Importera SketchUp-objekt direkt. Det finns inget behov av att återuppfinna hjulet. Fyll dina scener snabbt genom åtkomst till gratis, redo att använda objekt skapade och ställts till förfogande av SketchUp-användare.

HOUDINI INTEGRATION

Använd Houdini-resurser inuti Cinema 4D. Den nya sömlösa anslutningen med Side Effect’s Houdini Engine tillåter dig att använda Houdini Digital Assets levererade från din TD eller nedladdade från Orbolt Store direkt i Cinema 4D. Du kan koncentrera dig på den kreative processen medan Cinema 4D och Houdini Engine arbetar hand i hand i bakgrunden.

RENDERING

VARIATION SHADER

Mer kaos för mer realism. Använd den nya Variation Shadern för att snabbt och enkelt applicera slumpmässighet över alla attributskanaler i ett enda material. Det har aldrig varit enklare att återskapa naturliga variationer och slumpmässighet.

MATERIAL OVERRIDE

Clay-renderingar på ett ögonblick. Generera clay-renderingar med endast ett fåtal klick med musen genom att använda Cinema 4D’s nya Material Override. Ersätt alla eller endast utvalda material från din scen med ett grundläggande material med ett enkelt och intuitivt arbetsflöde. Du kan dessutom exkludera enstaka kanaler såsom transparens, alpha, displacement med mera. Att skapa clay-renderingar har aldrig varit enklare!

ANIMATION

MOTION TRACKING

Fixa din track snabbt. Bättre resultat på kortare tid. Cinema 4D’s nya Graph View belyser problematiska track-punkter i en användarvänlig graf och låter dig enkelt ta bort dem från beräkningen. Vid integrering av 3D-element i videos och foton, så kan korrigering av optiska förvrängningar såsom kurviga och böjda linjer ta upp värdefull produktionstid. Cinema 4D Release 17’s nya Lens Distortion-verktyg gör det enkelt att generera en förvrängningsprofil för valfri bild. Du kan ta bort förvrängning för tracking och scen-skapande och sedan lägga in förvrängningen igen vid rendering. Använd det intuitiva grafiska gränssnittet för att kalibrera endast en gång och sedan spara inställningarna och använda dem med den linsen vid framtida användning. Avnjut ett komplett arbetsflöde för linsförvrängning, helt och hållet i Cinema 4D.

ANIMATIONS-ARBETSFLÖDE

Kurvor i alla de rätta ställena. Animera snabbare och med större precision i Cinema 4D Release 17. Kontrollera F-kurvor enkelt med viktade tangenter och möjlighet att automatisk ta bort överskjutning. Eliminera Gimbal lock enkelt med Euler filtrering, definiera animationsregioner via avståndsmarkeringar och bemästra ditt animations-arbetsflöde med de nya Timeline-inställningarna.

MODELLERING

SPLINE-VERKTYG

Linjen – återuppfunnen. Du kommer att bli nöjd med de helt omarbetade Spline-verktygen i Cinema 4D Release 17. Manipulera punkter, linjer, tangenter och bågar med ett intuitivt gränssnitt. Konvertera till polygonformer. Utnyttja booliska funktioner såsom överlappa, subtrahera och addera. Att arbeta med linjer har just blivit mycket mer intuitivt i Cinema 4D.

SKULPTERING

SKULPTERING

Intuitiv och effektiv organisk modellering. Dussintals nya funktioner och förbättringar i Cinema 4D Release 17 gör skulpterande till ett sant nöje. Använd tex. Sculpt to PoseMorph för att snabba upp karaktärsanimering. Skulptera modeller med hårda ytor med enkelhet tack vare Edge Detection. Release 17 gör skulpterande i Cinema 4D enklare än någonsin.

LÄS MER OM RELEASE 17

TILL MAXON'S HEMSIDA