NYTT I R18

SIMPLY INSPIRING.

Cinema 4D R18

Cinema 4D R18 sätter nya kraftfulla verktyg i händerna på Motion Graphic Artist och gör VFX-arbetsflöden lättåtkomliga för alla. Speldesigners och visualiseringsproffs kan utforska nya möjligheter, medan förbättringar av arbetsflöde, modellering, animering och shaders hjälper höja varje Cinema 4D artist till en ny nivå.

ÖVERSIKT

Urval av nyheterna som MAXON har implementerat i Release 18. (Klicka på bilderna för mer info)

VIEWPORT

SUBSTANCE ENGINE

THIN FILM SHADER

SHADOW CATCHER

REFLECTANCE

OBJECT TRACKER

PARENT CONSTRAINT

KNIFE

MOGRAPH

VORONI FRACTURE

CLONER

ARBETSFLÖDE

VIEWPORT-FÖRBÄTTRINGAR

Förhandsgranska din scen och modellera mer effektivt med hjälp av Cinema 4D R18’s förbättrade OpenGL viewport. Få en bättre känsla för form och placering av dina modeller med Screen-Space Ambient Occlusion (SSAO) och förhandsgranska detaljerade displacements i realtid med GPU Tessellation. Använd Reflectance Preview för att få en uppfattning om hur flerskikts-reflektans kommer att se ut på din modell och njut av en vackrare förhandsvisning, speciellt när man använder ett all-reflectance arbetsflöde.

SUBSTANCE ENGINE INTEGRATION

Allegorithmic’s Substances är parametriska material som är kompatibla med de flesta 3D-program och spelmotorer. Hämta kompilerade Substances och använd dem för att ytlägga dina Cinema 4D-objekt. Denna fullt integrerade implementationen erbjuder enastående arbetsflöde och flexibilitet samt alternativ för att cacha Substances på hårddisk för bättre prestanda.

RENDERING

THIN FILM SHADER

Rendera skimrande ytor som bubblor, oljeutsläpp, fingeravtryck och andra oljiga ytor med hjälp av den nya Thin Film shader i Cinema 4D R18.

SHADOW CATCHER

Integrera enkelt 3D-objekt i bilder eller filmmaterial med nya Shadow Catcher shader. Lägg enkelt till Shadow Catcher shader till den geometri som ungefär motsvarar materialet och kompositera det renderade resultatet med en alfa som innehåller skuggor.

REFLECTANCE MULTI-EDIT

Spara värdefull produktionstid genom att redigera reflektionsparametrar för flera material samtidigt. Ytterligare helpers i Material Manager indikerar liknande reflektioner för att effektivisera arbetsflödet ännu mer.

ANIMATION

OBJECT TRACKER

Integrera dina Cinema 4D-skapelser i film-material med Object Tracking, nästa steg i MAXON’s ansträngningar för att göra VFX-arbetsflöden och verktyg tillgängliga för alla. Återskapa rörelsen från kameran och valfritt antal object för att ovandal en videofil till en 3D-värld. Lägg till 2D User Tracks för viktiga delar på objektet och tilldela dem till Object Tracker – rekonstruera sedan objekt baserat på bara Tracks eller med hjälp av referensgeometri. Du kan nu sömlöst integrera valfritt antal 3D-objekt i film-material med lätthet.

PARENT CONSTRAINT

Att lämna över ett föremål från en förälder till en annan är en komplex uppgift i 3D-animering. R18 innehåller ett nytt Parent Constraint-arbetsflöde som är extremt pålitligt och gör det lätt att uppnå konsekventa resultat.

MODELLERING

NYA KNIFE-VERKTYG

Cinema 4D R18 är verkligen ett snitt över resten, med helt nya interaktiva kniv-verktyg. Den nya Line Cut Tool låter dig rita snitt över ett eller till och med flera objekt och justera dem on-the-fly med en interaktiv förhandsvisning. Du kan sedan låsa in nya kanter, ta bort delar eller dela objekt baserat på de snitt du har gjort. Med nya Plane Cut Tool kan du skapa nya kanter genom att använda Local, World eller Kamera-axlarna, eller rita en linje för att definiera planet, justera snittets rotation och position numeriskt eller med en viewport-manipulator. Loop/Path Cut Tool skapar symmetriska banor baserade på ett proportionellt eller absolut avstånd till de omgivande kanterna och bevarar krökning när du skapar nya kanter. Alla tre nya verktyg finns som separata kommandon så att du enkelt kan komma åt önskat läge via genväg eller Commander.

MOGRAPH

MOGRAPH

Cinema 4D’s MoGraph verktygsset revolutionerade branschen och R18 bygger vidare på den grunden med nya kraftfulla verktyg och ett förbättrat arbetsflöde.

VORONI FRACTURING

Med det nya Fracture Voroni-objektet kan du riva ner väggar. Splittra systematiskt valfritt objekt till procedurella fragment med hjälp av i stort sett vad som helst för att kontrollera fördelningen av de splittrade bitarna. Skapa konstnärliga procedurell geometri med hjälp av splines, polygonföremål eller partiklar. Fracture Voroni är alltid live, vilket innebär att du kan ändra element när som helst. Som ett inbyggt MoGraph-objekt, så fungerar den sömlöst med Dynamics och alla effectors samt falloffs du älskar.

CLONER FÖRBÄTTRINGAR

Cinema 4D’s Cloner-objekt revolutionerade Motion Graphics och i R18 har man gjort den ännu bättre. Med det nya Honeycomb Array-läget kan du enkelt skapa tegelväggar och hexagonala galler. Begränsa grid arrays och honeycombs till formen av ett föremål eller en spline och behåll klon-avstånd när du ökar antal med Per-Step mode. Det finns också ett nytt alternativ för att skala kloner automatiskt baserat på polygonstorlek vid kloning på ett objekt.

LÄS MER OM RELEASE 18

TILL MAXON'S HEMSIDA