NYTT I 2014

DINA VISIONER. PERFEKT UTFÖRDA.

DESIGN

Nemetschek tror att konsten av design driver hela den kreativa processen och, för detta ändamål, så strävar Nemetschek ständigt efter att erbjuda programvarulösningar som tillåter designers att fånga sina idéer, utveckla och kommunicera dem. Enkelt, exakt och effektivt. Nemetschek’s verktyg hjälper dig att uttrycka din kreativa frihet samtidigt som de effektiviserar ditt arbetssätt för att tillgodose de växande kraven på din tid, ditt arbetsflöde och ditt företag.

NEMETSCHEK INNOVERAR

I version 2014 hittar du en mängd förbättringar och nya funktioner som behandlar dina många designbeslut och arbetsflöden. Oavsett om det är bättre samarbete, kraftfullare 3D-modellering, bättre renderingsverktyg, mer kontroll över 2D-grafik eller möjligheten att automatisera eller anpassa produktionsarbeten, så kommer Vectorworks 2014 att hjälpa dig balansera det hela, på dina villkor.

LÖPANDE UTVECKLING

Nemetschek strävar alltid efter fortsatt innovation när det gäller utvecklingen av Vectorworks. Man levererar löpande uppdateringar och service-packs mellan releases med patcher och dylikt för att fortsätta förbättringen utav Vectorworks. Genom att ta hjälp av Vectorworks-användares feedback, så ser Nemetschek till att lyssna på deras åsikter och forma programmet efter användarna, som det ska vara!

Friheten du och ditt arbetsflöde behöver. Enkelt, exakt och effektivt.

VECTORWORKS 2014

Ta några minuter och kolla på denna video från Nemetschek.

ÖVERSIKT – MODULER

Nyheter för de olika modulerna som Nemetschek har implementerat i version 2014.

Architect

Nyheter i Vectorworks Architect 2014

Landmark

Nyheter i Vectorworks Landmark 2014

Spotlight

Nyheter i Vectorworks Spotlight 2014

Fundamentals

Nyheter i Vectorworks Fundamentals 2014

Designer

Nyheter i Vectorworks Architect, Landmark & Spotlight 2014

Renderworks

Nyheter i Renderworks 2014

ÖVERSIKT – VERKTYG

Urval av verktygs-nyheterna som Nemetschek har implementerat i version 2014.

Bättre OpenGL

Förbättringar av OpenGL utan att offra prestanda.

Section Viewports

Skapa Section Viewports med Clip Cube.

Taper Face

Kona 3D-objekt med det nya Taper Face-verktyget.

Lighting Device

Förbättringar tillåter dig att jobba mer effektivt.

Lighting Pipe

Nu kan du enkelt skapa Light-positions.

Publish Kommandot

Exportera och spara dina ritningar snabbt och intuitivt.

Displacement Mapping

Skapa t.ex. realistiskt gräs och tegel med Renderworks.

Site-modellering

Passa väggar till site-modeller med noggrannhet.

Twist-verktyget

Vrid hela ytor och objekt med det nya Twist-verktyget.

ARCHITECT

Upptäck större interoperabilitet, förbättrade BIM-verktyg, samt förbättringar av space, trapp, fönster, dörr och tak objekt, samt förbättrad hidden line rendering och OpenGL renderade arbetsflöden.

LANDMARK

Se den förbättrade site design kapaciteten, förbättrade växt-skuggor, mass-modellerings förbättringar och andra nyheter som till exempel förmågan att kunna dämpa plats-justeringar för geografisk data.

SPOTLIGHT

Du hittar förbättringar av lighting devices, dokumentation, grafiska kontroller och nya funktioner såsom lighting pipe och instrument-sammanfattande föremål från Joshua Benghiat Lighting Design.

FUNDAMENTALS

Man har förbättrat användbarheten, prestandan och kvaliteten, samt lagt till större effektivitet genom att förenkla gränssnittet, som ger förbättrad dimensionerings-stöd för alla objekt, samt andra förbättringar för att snabba upp dina arbetsflöden.

RENDERWORKS

Få bättre resultat än någonsin med Displacement Mapping och många nya högkvalitativa Brick Shader-bilder som finns tillgängliga för att texturera dina designer.

BÄTTRE OPENGL

I version 2014, så ser navigering i alla 3D-vyer med OpenGL fantastiskt ut, du får dessutom verklig 3D-återkoppling i all-solid renderingslägen. Cachen som genereras i OpenGL förbättrar även navigeringen i andra renderingslägen. Plus, med renderings-applikationen Renderworks, så kan du njuta av Interactive Light Aiming och snabbare OpenGL-skuggor som standard. Nu kan du njuta av det renderande utseendet av din modell utan att offra prestanda och hastighet.

SECTION VIEWPORTS

Du har nu möjligheten att omedelbart skapa antingen design-layer eller section-layer vyportar direkt från det interaktiva verktyget Clip Cube. Utöver att kunna skapa dess vyportar, så kan du även redigera dem med Clip Cube. Denna förbättring möjliggör ett mer praktiskt, visuellt förhållningssätt till att skapa särskilda sections från din modell.

TAPER FACE

Med det helt nya Taper Face-verktyget, så kan du kona 3D-objekt i ett enda steg. Den klarar av att hantera allt från enkla kuber till komplexa 3D-objekt med runda former och dylikt, och den gör det snabbt, enkelt och intuitivt.

LIGHTING DEVICE

Lighting Device har fått ett ordentligt uppsving med funktioner som garanterat kommer göra ditt arbetsflöde mer effektivt. Det är inte längre nödvändigt att försöka komma ihåg label-namnen när du tilldelar en label legend. Använd istället den nya pop-up’en på belysningsobjektet. Se den fulla höjden av strålen, tydligt vid fokuspunkten. Blanda fritt mellan din egna information den inbyggda informationen med hjälp av skräddarsydda dataposter.

LIGHTING PIPE

Genom ett samarbete med Joshua Benghiat Lighting Design från Vectorworks Developer Network, så har man skapat det nya Lighting Pipe-objektet för att ge dig nya spännande möjligheter och underlätta skapandet av Light Positions.

PUBLISH KOMMANDOT

Ett nytt Publish kommando ger dig enorm flexibilitet i att anpassa och spara dina ritningar när det är dags att skicka dem vidare. Med det nya kommandot, så kan du välja specifika vyer och sheets från filer tillsammans med PDF, DXD/DWG och DWF filer, och spara dem som en namngiven uppsättning för export eller utskrift (Design Series krävs för batch utskrift och PDF-export). Att hantera publiceringsinställningarna har aldrig varit så lätt.

DISPLACEMENT MAPPING

Nuvarande Renderworks användare har aldrig tidigare sett renderingskvalitet likt den man får i version 2014. Den nya förskjutningsmappnings-alternativet ger dig möjlighet att skapa ännu mer realistiska renderingar med material som gräs, matta, vatten, tegel eller sten.

SITE-MODELLERING

Processen för att noggrant passa väggar till site-modeller är mycket enklare och snabbare med detta nya alternativ.

TWIST-VERKTYGET

Använd detta fantastiska nya verktyg för att vrida hela solida objekt, solida ytor eller NURBS-ytor till en angiven vinkel.

LÄS OM ALLA NYHETER I 2014

GÅ TILL NEMETSCHEK'S HEMSIDA